Fotoutmaningen 2016 (33/366)

212. Närkontakt

Kul att leka lite med makroobjektivet. Här i närkontakt med en blomma jag inte kan namnet på.

närkontakt-4867

 

Det här inlägget postades i Fotoutmaningen. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Fotoutmaningen 2016 (33/366)

  1. Lena skriver:

    Åh! Är så sugen på ett macroobjektiv, men de är ju så himla dyra. Vacker blomma och vackert fotat.

    Liked by 1 person

  2. Kort och gott skriver:

    Smart investering! Vacker bild! Snyggt med vatten dropparna på bladen!

    Liked by 1 person

  3. Vackert med vattendropparna.

    Liked by 1 person

  4. obontjillevippen skriver:

    Fint med fokus som inte är precis i mitten, utan lite mot det gyllene snittet. Vackert med dropparna.

    Liked by 1 person

  5. Susanne skriver:

    Underbar bild, gillar vatten dropparna. Jag har också ett Sigma 105 mm,2,8, som jag är supernöjd över.

    Liked by 1 person

  6. mallan skriver:

    Snygg bild med fint skärpedjup, vattendropparna ger ett fint extra bling.

    Liked by 1 person

  7. ica365 skriver:

    Vad fin bild av din okända blomma, ser i tidigare kommentarer att du också har sigma 105mm det objektivet har jag också och är supernöjd, ska bli kul att följa dej i vår då man riktigt får gå loss med 105;an på allt smått o gott!

    Liked by 1 person

  8. britt skriver:

    Så snyggt resultat av din lek! Macro är det roligaste som finns 😉

    Liked by 1 person

  9. canonullis skriver:

    Jättefin bild och jag blir sååå (ännu mer) sugen på ett macro. Det står högt på min önskelista. 🙂

    Liked by 1 person

  10. MyyZz skriver:

    Himla snygg bild, jag gillar renheten i bilden och så vattendropparna som sätter pricken över i:t! Makro är så jäkla svårt tycker jag, detta med att få skärpan där man vill ha den. Du har lyckats jättebra!

    Liked by 1 person

Kommentera

