Lite fåglar

Inte blivit mycket här på bloggen men här kommer lite foton från våren 2017

En eftermiddag i februari vid matningsplatsen nedanför Kungsträdgården fångade jag några fåglar som ville ha mat

fåglar-4fåglar-7fåglar-2fåglar-3

Har inte haft så många roliga fåglar på besök under våren vid mitt eget fågelbord men förra veckan kom den här söta Rödhaken på besök och har stannat kvar sedan dess!fåglar-10

Och idag fick jag möjligheten att fota den här fina Tofsvipan när jag var ute och fixade lite ärenden. Tur att kameran fick följa med. Såg även fina Hägrar men det fanns ingen möjlighet att stanna säkert så det blev inga bilder.Tofsvipa

Och här kommer en liten spindel som vi har haft boende hos oss ett tag. Kajsa gillar den inte…spindel

 

Det här inlägget postades i Blogg, Fåglar, Foto Djur och Natur. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite fåglar

  1. Mamma skriver:

    Bravo jag har saknat din blogg

    Liked by 1 person

  2. mallan skriver:

    Fina fågelbilder (även den på spindeln). Trevligt med Rödhaken på besök. 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

